Sewa tak bayar rumah ditinggal seperti ‘neraka’ tuan rumah dedah wajah sebenar nora! - Bulletin Saya

Monday 1 January 2018

Sewa tak bayar rumah ditinggal seperti ‘neraka’ tuan rumah dedah wajah sebenar nora!

0
Sewa tak bayar rumah ditinggal seperti ‘neraka’ tuan rumah dedah wajah sebenar nora!

Sewa tak bayar rumah ditinggal seperti ‘neraka’ tuan rumah dedah wajah sebenar nora! | Assalamualaikum. Tujuan saya post ni bukanlah untuk memalukan sesiapa. Saya terpaksa dan tak nak orang lain terkena macam saya terkena.

Kepada tuan2 rumah sekitar pasir gudang jika ingin menyewakan rumah kepada orang ini yang dikenali sebagai nora. Sila ambil maklum.

Saya telah menyewakan rumah arwah ayah saya kepada nora sebulan rm300 tanpa deposit sejak bulan 4. Sehingga bulan 12 ini dah 3 bulan dia tak bayar sewa rumah sebanyak rm900.

Semalam saya call dia tak angkat dan saya terus ke rumahnya untuk bertanya tentang duit sewa tapi dia tiada di rumah. Kemudian saya call anak perempuannya dia maki saya dan terus letak call.

Saya call pula akak kepada nora ini dan dia memberitahu saya bahawa nora sudah 2 minggu keluar rumah tanpa memberitahu saya. Jadi saya terus pecahkan mangga untuk masuk ke dalam dan mendapati rumah saya dah berselerak dan kotor.

Rupanya sepanjang dia sewa rumah saya selama 9 bulan dia tidak pernah bayar bil api yang sekarang tertunggak sebanyak rm350.05 dan bil air sebanyak rm47.80.

Silap saya juga tidak membuat surat perjanjian sewa rumah dan meminta salinan kad pengenalan. Di sini saya sertakan sekali gambar nora, gambar rumah,
gambar bil api dan air yang tertunggak serta salinan report polis. Sesiapa yang tahu dimana nora ini berada sila hubungi saya untuk saya segera selesaikan masalah ini.

Bantu saya sebarkan post ini. Terima kasihNo fon sy 0177450172
Sebarkan
Author Image
AboutKakak Nany

seorang blogger sepenuh masa yang memaparkan isu semasa

No comments:

Post a Comment