Tak Kurang Hebat...Datuk Fazley Tunjuk Keputusan SPMnya Di Instagram - Bulletin Saya

Friday 16 March 2018

Tak Kurang Hebat...Datuk Fazley Tunjuk Keputusan SPMnya Di Instagram

0
Tak Kurang Hebat...Datuk Fazley Tunjuk Keputusan SPMnya Di Instagram

Penyanyi dan selebriti chef Datuk Fazley Yaakob menasihati mereka yang tidak mencapai keputusan yang diinginkan di Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) supaya jangan putus asa dan mengejar impian mereka.

Tak kurang hebat juga keputusan para selebriti tanah air kita

“Ramai juga yang PM saya kerana kecewa dengan keputusan masing2 kerana tidak mendapat apa yang di harapkan. Saya faham bagaimana perasaan mereka” kata Fazley dalam satu posting Instagram semalam”
Fazley, yang memperoleh keputusan SPM pada tahun 1995, mendedahkan keputusan SPM nya di mana dia mencatat 8A, yang terdiri daripada 7A1 dan A2.

“SPM hanya permulaan perjalanan dalam kehidupan dan pelajar harus mengambil kesulitan mereka sebagai satu cabaran untuk berusaha lebih keras untuk peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) dan seterusnya.”


Pernah Gagal Untuk Memohon Melanjutkan Pelajaran Dalam Bidang Undang-Undang

Fazley mendedahkan bahawa dia pernah bermimpi untuk menjadi seorang peguam dan seorang arkitek, tetapi gagal mencapai mereka.
“Saya telah memohon kepada beberapa universiti untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang undang-undang atau seni bina tetapi saya hanya ditawarkan perakaunan dan kewangan. Akibatnya, saya mengambil keputusan untuk ke Victoria University di Wellington, New Zealand.”
Tidak lama kemudian, Fazley jatuh cinta dengan seni kulinari dan mengikuti kursus kulinari di Le Cordon Bleu, Paris dan Universiti Reims Champagne-Ardenne, juga di Perancis.
Author Image
AboutKakak Nany

seorang blogger sepenuh masa yang memaparkan isu semasa

No comments:

Post a Comment