APA SUDAH JADI.....GAMBAR PELANCONG CHINA JEMUR BAJU TEPI JALAN - Bulletin Saya

Thursday 19 April 2018

APA SUDAH JADI.....GAMBAR PELANCONG CHINA JEMUR BAJU TEPI JALAN

0
APA SUDAH JADI.....GAMBAR PELANCONG CHINA JEMUR BAJU DI TEPI JALAN



GAMBAR PELANCONG CHINA JEMUR BAJU DI TEPI JALAN Pemandangan macam ni memang tak patut ada di Malaysia. Lagi-lagi di kawasan bandar. Sedangkan kita di kampung-kampung pun tak jemur baju di tepi jalan raya macam ni.Entah la cemana mentaliti rakyat dari Negara China ni.

Sedangkan  bangsa Cina di Malaysia sendiri pun tak suka dengan sikap asal boleh pelancong-pelancong dari Tembok Besar China ni.


Tengok lah gambar di bawah ni. Boleh dia jemur baju di tepi jalan raya. Lalu larang kereta kiri kanan dia , langsung tak dipedulikan nya.Memang mereka ni jenis muka tebal agaknya.







DbH-9pOU8AEBK4V.jpg


Di Pulau Pinang ni pun kalau kita perhati kan betul-betul mereka ni ramai. Boleh kenal antara Cina Malaysia dengan Cina dari Tembok Besar ni. Dari cara berpakaian, percakapan dan juga gaya hidup mereka.



Bayang kan lah kalau di tengah-tengah ramai orang ni mereka boleh bercakap kuat-kuat sesama mereka. Langsung tak pedulikan kita ni.Tak de adab. Diaorang memang suka buat bising.



Bila dengan kita pun masih nak cakap  bahasa dia. bajet macam semua orang paham bahasa dia tu. Bahasa inggeris memang kelaut la..you pun bunyi yioo.. Tu pengalaman saya sendiri..



Dari gambar-gambar yang dikongsi netizen berkaitan pelancong China ni memang mengundang kemarahan orang ramai.Bukan saja rakyat Malysia tak senang dengan mereka ni, malah seluruh dunia merasakan pelancong dari China memang tak beradab dan tak ada moral.





pelancong%2BChina.jpg

Pelancong China ni sedang kencing di tempat orang ambik wuduk.Lokasi MRT Phileo Damansara





pelancong%2Bchina%2B1.jpg

Pelancong China berak di tempat awam: Lokasi : Singapore



pelancong%2BChina%2B%2B2.jpg

Pelancong China ni beri anak nya buang air di tepi jalan bersebelahan sebuah kedai yang menjadi tumpuan orang ramai..


Tak tahu la kenapa mereka ni ramai sangat di Malaysia ni. malaysia ni ada ramai warga asing tapi yang paling pengotor memang pelancong dari China  ni. Patutnya mereka ni sebelum dibenarkan masuk ke malaysia kena buat kelas moral dan sivik sejam dua. bagi ujian supaya mereka paham.

kalau lulus baru boleh datang Malaysia. kalau tak lulus pergi la berak kat tengah jalan di negara sendiri..


sekian..




Author Image
AboutKakak Nany

seorang blogger sepenuh masa yang memaparkan isu semasa

No comments:

Post a Comment