Rakaman CCTV dijumpai,Siapa Dalang Di Sebalik Pembunuhan Imam Fadi - Bulletin Saya

Sunday 22 April 2018

Rakaman CCTV dijumpai,Siapa Dalang Di Sebalik Pembunuhan Imam Fadi

0
Rakaman CCTV dijumpai,Siapa Dalang Di Sebalik Pembunuhan Imam Fadi



                                   Rakaman CCTV dijumpai, Ejen Eropah naik motor BMW. Lihat profile Imam Fadi, bukan calang2!



Latar belakang Imam Fadi



Rakaman CCTV dijumpai, Ejen Eropah naik motor BMW. Lihat profile Imam Fadi, bukan calang2!


KERAJAAN Malaysia mengesyaki pembunuhan pensyarah Universiti Kuala Lumpur (UniKL), Dr Fadi M R Albatsh, dilakukan mereka yang ada kaitan dengan ejen perisikan negara bermusuhan dengan Palestin, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Timbalan Perdana Menteri berkata, ia kerana siasatan awal mendapati perbuatan itu dilakukan dua lelaki berkulit putih yang menaiki motosikal berkuasa tinggi jenis BMW 1100 kuasa kuda (CC).

“Saya turut berdukacita terhadap kematian Fadi yang berdasarkan maklumat Polis Bukit Aman adalah rakyat Palestin yang sudah 10 tahun menetap di Malaysia dan pakar dalam bidang kejuruteraan elektrik serta roket.

“Kematian beliau mungkin ada kaitan dengan perisikan dari negara luar yang mengesyaki Fadi mempunyai saham daripada sumbangan melatih pelajar UniKL (dalam membuat roket) atau menjadi liabiliti dengan sebuah negara bermusuhan dengan Palestin,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Bangunan GiatMARA Bagan Datuk, hari ini.



Rakaman CCTV dijumpai, Ejen Eropah naik motor BMW. Lihat profile Imam Fadi, bukan calang2!


Fadi yang juga imam dari Palestin ditembak mati di kawasan pejalan kaki di luar sebuah kondominium di Jalan Gombak, Setapak, di sini, ketika berjalan menuju ke surau untuk menunaikan solat Subuh pagi tadi.



Rakaman CCTV dijumpai, Ejen Eropah naik motor BMW. Lihat profile Imam Fadi, bukan calang2!


Siasatan awal polis mendapati suspek menaiki motosikal melepaskan lebih 10 das tembakan. Pemeriksaan awal mendapati terdapat empat kesan tembakan dikesan pada badan mangsa.

Berikutan itu, polis menubuhkan pasukan khas siasatan diketuai Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi Mohd Isa.



Rakaman CCTV dijumpai, Ejen Eropah naik motor BMW. Lihat profile Imam Fadi, bukan calang2!


Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, polis mempunyai tanggungjawab untuk menahan kedua-dua suspek itu kerana perbuatan berkenaan dilakukan di Malaysia, tambahan pula mangsa adalah pemastautin tetap di negara ini.



Sumber : hmetro.



Beliau berkata, siasatan polis membabitkan pelbagai aspek termasuk mendapatkan bantuan polis antarabangsa (INTERPOL), polis ASEAN (ASEANAPOL) dan agensi perisikan asing.

Suspek Bunuh Imam Palestin Masih Diburu Polis

KUALA LUMPUR – Polis menafikan gambar lelaki yang viral di media sosial kononnya adalah suspek utama kes pembunuhan seorang pensyarah warga Palestin di hadapan Kondominium Idaman Puteri, Jalan Meranti.

Bagaimanapun, lelaki dalam gambar berkenaan bukan ditahan atas kes pembunuhan itu, sebaliknya ditahan dalam serbuan kes rampasan senjata api dan dadah di OUG Parklane, Jalan Puchong, di sini, Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Mohamad Roy Suhaimi Sarif berkata pihaknya mengesahkan ada menahan seorang lelaki berhubung kes pembunuhan berkenaan namun sudah dibebaskan malam semalam.

Lelaki warga India itu ditahan di kondominium yang sama pada jam 1.45 petang semalam bagi tujuan proses dokumentasi dan kemudian dibebaskan.

Beliau berkata tiada sebarang rampasan senjata api atau pun dadah yang dilakukan semasa pihak polis menahan lelaki warga India terbabit.

Tegasnya, tindakan sesetengah pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan informasi tidak benar sebenarnya boleh menyebabkan siasatan terganggu.

Sementara itu, berdasarkan maklumat sumber, lelaki yang gambarnya tersebar ditahan oleh Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields, berdasarkan maklumat senjata api.

Dalam kejadian jam 6 pagi semalam, pensyarah warga Palestin, Dr Fadi M R Albatsh Fatma ditembak dua suspek menaiki motosikal berkuasa besar ketika mangsa sedang berjalan kaki menuju ke surau berhampiran, tidak jauh dari pintu masuk hadapan kondominium berkenaan.

Mangsa yang ditembak lebih 10 das tembakan disahkan maut di tempat kejadian.
Author Image
AboutKakak Nany

seorang blogger sepenuh masa yang memaparkan isu semasa

No comments:

Post a Comment