Sewa Kimono Dan Hijab Cantik Jika Anda Ke Yumeyakata, Kyoto - Bulletin Saya

Sunday 17 February 2019

Sewa Kimono Dan Hijab Cantik Jika Anda Ke Yumeyakata, Kyoto

0
Sewa Kimono Dan Hijab Cantik Jika Anda Ke Yumeyakata, Kyoto
Jika ini kali pertama anda ke Jepun (atau kali kesembilan anda), anda pasti akan mempunyai senarai panjang untuk perkara yang anda mahu lakukan dan memakai kimono mungkin salah satu daripadanya!

Bagi pelancong Muslim untuk mengenakan kimono dengan tudung bukanlah sesuatu yang baru tetapi satu syarikat sewa kimono di Kyoto, Yumeyakata, memastikan anda mempunyai pengalaman kimono lengkap dari atas ke kaki!

 Selain daripada kimono yang cantik, kini anda juga boleh menyewa tudung khas yang bercetak di dalam wagara (corak Jepun tradisional).

Jadi sekarang anda tidak ada lagi masalah untuk padankan tudung dengan kimono pilihan hati. Dengan lebih daripada 20 reka bentuk corak, tudung wagara akan ada untuk anda pakai dan melengkapkan kimono anda dengan sempurna. Harga sewa bagi setiap tudung wagara adalah JPY 500 tetapi kini mempunyai jualan pada hanya JPY 300 per hijab


Terdapat pelbagai reka bentuk boleh dipilih termasuk yang bermusim seperti reka bentuk sakura (bunga ceri) untuk musim bunga atau yukiwa (cincin salji). Datang pada musim panas, tak perlu risau, kedai ini terdapat 50 reka bentuk dan juga pelbagai jenis kain sesuai dengan cuaca.

Apa yang hebat tentang Yumeyakata adalah bahawa ia terletak di lokasi yang sangat mudah diakses dan berhampiran dengan tarikan utama seperti Gion dan Kiyomizu-dera. Selain menyediakan kimono untuk hijab, anda juga boleh melakukan solat anda di ruang solat kedai.

 Oleh itu, jika anda mencari tempat yang sesuai untuk menyewa kimono anda di Kyoto, tuju ke Yumeyakata untuk pengalaman kimono yang benar-benar berbaloi.



Alamat: 128, Manjujicho, Shimogyo-ku, Kyoto-shi, Kyoto
Waktu operasi: 10 pagi – 7.30 petang (lawatan terakhir jam 6 petang), ditutup dari 31 Dis – 3 Jan
Hubungi No: +81 75 354 9110 (untuk panggilan luar negara)

sumber
Author Image
AboutKakak Nany

seorang blogger sepenuh masa yang memaparkan isu semasa

No comments:

Post a Comment